HTML

Lemezgyár

Gyártassak vagy ne? Hogyan próbálnak lenyúlni? Nem érted, amit kérdeznek?

Friss topikok

2013.01.08. 22:58 lemezgyár

Jönnek a Blu-ray évei?

blu-ray-disc_1.jpg

Folyamatosan nőnek a nagyvilágban a Blu-ray lemezeladások, s ha e videoformátum nem is hódít olyan ütemben, mint ahogy a DVD-korongok tették, a kék lemezek is sikerre ítéltettek.

Hazánkban nem olyan jelentős a növekedés üteme, de Európa egészére vetítve évente csaknem megduplázódik az eladott Blue-ray lemezek száma. E piaci sikerek mellett azonban az is tény, hogy a Blu-ray korongok népszerűsége azért még nem vetekedhet a műsoros DVD-kével.

A lemezvásárlók értelemszerűen a lejátszó-tulajdonosok köréből kerülnek ki: A legoptimistább számítások szerint is még további bő három évnek kell eltelnie, amíg a világban körülbelül ugyanannyi Blu-ray lejátszó fogy majd el az üzletekben, mint amennyi DVD-lejátszó.

Egy kék színű Blu-ray hasonló formátumú lemez, mint egy DVD-korong, de sokkal nagyobb a tárolókapacitása, így jobb minőségben tudja rögzíteni, tárolni a képet, a hangot, s több, színvonalasabb extra tartalom fér rá. Míg egy DVD-n 4,7 gigabyte-nyi adat tárolható, addig egy Blu-rayen 50 gigabyte.

A technikai fejlődés a Blu-ray készülék malmára hajtja a vizet, hiszen az internethez való kapcsolódási lehetősége, valamint a 3D-s kéklemezek és televízióadások megjelenése mind-mind a jobb minőség győzelmét vetítik előre. A felvenni is képes Blu-ray berendezések jelentősége is egyre inkább előtérbe kerül a digitális televíziózás megjelenésével, térhódításával.

Szólj hozzá!

2013.01.08. 22:58 lemezgyár

Mi a digipack népszerűségének titka?

Digipack.jpgNapjaink talán legdivatosabb csomagolási megoldása a digipack: Stílusos és egyedi külsőt ad a kiadványnak, amely így kiemelkedik a hagyományos termékek közül.

Fényes vagy matt felületűre fóliázható és dombornyomható, így igény esetén még tovább fokozhatjuk az exkluzivitás érzetét.

Kartonból gyártott CD-DVD csomagolás, amely helyettesíti a műanyag tokot és a borítót is. A lemezt a kartonba ragasztott átlátszó, fekete vagy esetleg színes műanyag tálca tartja. Többféle méretben gyártható igény szerint egy vagy több lemez számára.

Szólj hozzá!

2011.05.24. 15:39 lemezgyár

Promóciós lemezek hatékonysága – rövid esettanulmány

Nem könnyű olyan konkrét példát találni, ahol már bizonyított a promóciós célokra használt lemezek hatékonysága, de az egyik gyógyszercég különleges fogamzásgátló termékét, a Nuvaringet kifejezetten orvosok számára bemutatni hivatott DVD-je tökéletes bizonyíték rá, hogy kitűnő marketingeszközök az optikai meghajtók.

A lemezen helyett kapott egy tájékoztató videó, ötletes illusztrációk, és minden fontos információ, ami segítheti az orvosokat a termék megismerésében és ajánlásában. A forma pedig egyedi, hiszen egy találó grafikával ellátott mini DVD-re került mindez.

És mi lett az eredménye? A NuvaRing fogamzásgátló hüvelygyűrű mondhatni hiánycikk lett, annyira elkapkodták a nők. Ez természetesen elsősorban a termék érdeme, de biztosan hozzájárult sikereihez a jól eltalált marketingkommunikáció is.

Produced by: Lemeznyomda

Szólj hozzá!

2010.07.23. 13:36 lemezgyár

A koronggrafika színe

Az bizony úgy van, hogy a monitoron sokszor egészen más színeket látunk, mint amelyek kinyomtatva látszanak. Valójában minden színbeállítás vagy tudományosabb nevén kalibrálás kérdése.

Annak érdekében, hogy ne csalódj, érdemes színmintát adni a gyártónak. Megéri a vesződséget!

Szólj hozzá!

2010.07.18. 20:14 lemezgyár

Elakadtál a nyomdai anyagok útvesztőjében?

Címkék: cd dvd gyártás nyomtatás sokszorosítás cdgyártás dvdgyártás cdnyomtatás dvdnyomtatás lemezgyártás

Alapvetően három fontos kérdés van a CD-DVD nyomdai anyagoknál:

Milyen papírra, milyen színnyomással és milyen terjedelemben van szükséged egy adott nyomdai anyagra.

Ha ezekre mind tudod a választ, akkor nincs gond. Ha most bizonytalanul nézel, akkor elvesztél és olvasd tovább, hogy kivezethesselek a káoszból.

Persze azt nem tudom megmondani, hogy mit szeretnél, ehhez te is kellesz, de a fogalommagyarázatban feltétlenül a segítségedre lehetek.

Kezdjük akkor a papírral. A CD-DVD gyártási iparágban általában fényes műnyomó papírra készítik a CD-borítót, CD-füzetet, DVD-borítót és DVD-füzetet. A papír típuson kívül az is fontos, hogy hány grammosat szeretnél, másnéven milyen grammatúrájú legyen a papír. Ez már nehezebb ügy. A legegyszerűbb, ha elküldesz a nyomdának egy olyan lapot, ami megfelelő lenne neked és ezzel meg is oldottad a dolgot.

Az sem mellékes kérdés, hogy mindkét oldala legyeb megnyomva annak a lapnak, vagy csak az egyik fele no és hogy hány színnel. Pl 4+4 azt jelenti, hogy mindkét oldala 4 színnel legyen nyomva. A többi kitalálható. Annyit még hozzátennék azért, hogy az 1+0 azt jelenti, hogy az egyik oldala csak feketével van nyomva a másik pedig üres. 

A CD-füzet illetve DVD-füzet terjedelemnél két szabály van. Az egyik, beférjen a tokba (érdemes letesztelni), a másik pedig az, hogy néggyel osztható legyen. Aki nem érti, hogy miért, az szóljon hozzá a blogbejegyzéshez és szívesen elmagyarázom.

Bónusz kérdés: Miért nem lehet egy DVD-borító egy oldalas, hiába csak egy lapból áll? Aki tudja a választ, az érti a logikát. Aki nem, az kérdezzen bátran. Ezt a blogot azért hoztam létre, hogy minden kérdés napvilágra kerüljön.

Szólj hozzá!

2010.07.18. 19:49 lemezgyár

Mi a fene az a tüske?

Címkék: cd dvd gyártás nyomtatás sokszorosítás cdgyártás dvdgyártás cdnyomtatás dvdnyomtatás lemezgyártás

Talán már kérdezték tőled, hogy tüskén kérsz -e CD-vagy DVD-gyártási árajánlatot és te csak néztél, vajon miről is lehet szó...

Nos, a "tüskén" lényegében azt jelenti, hogy csomagolás nélkül, tehát csak a CD illetve DVD lemezeket kapod meg úgy, hogy hengernek néz ki, mivel a lemezek egymásra vannak halmozva.

Elvileg a tüske középen lenne, ahol a lemezek ki vannak vágva, de valójában sehol sincs, azt csak hozzáképzeljük.

Egyszóval, ha tüskén kérsz vagy kapsz árajánlatot, az azt jelenti, hogy neked kell gondoskodnod a további csomagolásról. Már amennyiben szükséges.

Szólj hozzá!

2010.07.18. 17:35 lemezgyár

Mi az a préseléses gyártás?

Címkék: cd dvd gyártás nyomtatás sokszorosítás cdgyártás dvdgyártás cdnyomtatás dvdnyomtatás lemezgyártás

A legfontosabb, hogy 500 db CD vagy DVD gyártásánál kezdi el megérni és általában 2000 db lemez rendelése esetén nem számolnak fel költséget a nyomólemez elkészítéséhez.

Külsőleg az írott lemezhez képest az a szembetűnő különbség, hogy az adatrétegnél nem látszanak a jól ismert körök, tehát egy préselt CD-DVD lemezről első ránézésre egy laikus nem tudja megmondani, hogy van -e rajta vmi.

További érv amellett, hogy préseléssel rendelj, hogy ha megfordítod a gyanús lemezt, rögtön kiderül, hogy az adott példány tőled vagy pedig fekete forrásból származik, mivel a kalózok otthon írogatnak.

Mellette szól még, hogy tartósabb az adatfelírás és valamennyi korong pont ugyanolyan színű, mivel általában offset készítik és ez adja az elérhető legjobb minőséget. Tintasugaras technológiánál gyakran előfordul, hogy valamelyik patron fogytán van, így az elkészült lemezeid között nem találsz két teljesen egyformát. Ilyen az offset-nél nincs.

A nyomólemezt a mesterpéldány alapján készítik. A mesterpéldány az a CD vagy DVD, amit leadsz a gyárnak, és amiből jópárat szeretnél. A nyomólemez lényegében olyan, mint egy bélyegző.

Érdekesség, hogy a CD-DVD-gyárban nem kész lemezekre pecsételik a nyomólemezzel az adatréteget, hanem átlátszó kis szemcsékből álló granulátumból állíják elő a lemezt. Először egy színtelen korongot készítenek, majd ellátják egy fémes réteggel. Végül a korongnyomás is rákerül.

Nem mellékes, hogy ha sok adatod van és mindeképpen DVD9-re, azaz kétrétegű lemezre van szükséged, akkor csak a préseléses technológia jöhet szóba, mert írva ez nem előállítható.

Ugyanez igaz, ha védelmet szeretnél a lemezedre, bár ez csak egy szűk réteget pl. a játékszoftvereseket érinti. Nem minden CD-DVD sokszorosító gyár tud védelmet biztosítani, de van, ahol több közül is lehet választani.

Nem olcsó a védelem, és pont addig jó, amíg valaki fel nem töri és fel nem tölti a netre, így aki becsületesen megveszi a szoftvert, az még többet fizethet érte.

Szólj hozzá!

2010.07.18. 17:14 lemezgyár

Mikor kérd írva és ne préselve a CD-DVD lemezt?

Címkék: cd dvd gyártás nyomtatás sokszorosítás cdgyártás dvdgyártás cdnyomtatás dvdnyomtatás lemezgyártás

Akár CD-t, akár DVD-t szeretnél, először tisztáznod kell magadban a gyártási mennyiséget.

Amennyiben 500 db alatt szeretnél gyártatni, akkor írásos technológiát érdemes választanod, mert ez ilyenkor a kifizetődőbb.

A CD-DVD-másololási művelet pontosan megegyezik azzal, mint amikor a laptopodon pl. Nero-val átmásolsz vmit, csak ezt olyan lemezmásoló tornyokon készítik, amibe egyszerre több lemez fér bele. 

A korong (lemez felülete) általában tintasugarasan van ilyenkor megnyomva. Fontos, hogy kérj rá védőlakkot, mert ha nem tesznek rá, akkor az első nedvességcseppre csúnyán megfolyik a grafika és ezt nem akarhatod.

Mire kell odafigyelned az árajánlatkéréskor?

Szeretik védőlakkozás nélkül kiadni az árajánlatot, majd amikor rákérdezel, extra tételként számítják fel. (Magára valamit is adó CD-DVD gyártó szerintem nem ad ki árajánlatot védőlakkozás nélkül.)

Másik csoda, hogy külön tüntetik fel a lemez sokszorosítást (adatréteg felírás) és a korongnyomtatást, és neked kell a kettőt összeadnod.

Olyat is láttam már, hogy a CD vagy a DVD lemez mint alapanyag ára külön sorban szerepelt, de az is jellemző, hogy színenként felárat számolnak a korongnyomtatáskor.

Az egész mögött nem más van, mint az, hogy nehezebben legyen összehasonlíthatóak az áraik a konkurenciával.

Szerencsére a négy alapművelet azért megy.

Szólj hozzá!

2010.07.18. 16:21 lemezgyár

Hogyan próbálnak lenyúlni? Mire kell figyelni árajánlatkéréskor?

Címkék: cd dvd gyártás nyomtatás sokszorosítás cdgyártás dvdgyártás cdnyomtatás dvdnyomtatás lemezgyártás

Szinte akárhány helyről kértem eddig ajánlatot, mindig kiderült utólag, hogy vannak rejtett költségek is. Először nem akartam hinni a szememnek és/vagy fülemnek, de már megszoktam.

Úgy csinálják a CD-DVD gyártó cégek, hogy felszámolnak egyéb, járulékos költségeket is, magyarul ha pl. 1000 db CD másolására (csak a lemezre) kérek préseléssel ajánlatot, akkor megírják/megmondják hogy X Ft lesz.

De ilyenkor sajnos korai az öröm, mert felszámolnak még gyártásindítási, gyártáselőkészítési, nyomdai előkészítési, levilágítási, nyomólemezkészítési díjat is.

Ezeket a összegeket ilyenkor én, mint ügyfél ugye adjam össze és osszam el ezerrel, majd adjam hozzá az először feltüntetett lemezgyártási árhoz, mert a CD-DVD gyártó gyárak ezt nem teszik meg.

Volt, hogy duplájára jött ki egy lemez ára.

Arra gondoltam, hogy ezentúl felszámolhatnék felkelési, tusolási, fogmosási, autóba szállási, dugóban állási és megérkezési költséget is.

Nem rossz ötlet, csak ki fizetné meg? Érdekes ez a lemezgyártási ipar. Ember legyen a talpán, aki úgy dönt, hogy CD-t vagy DVD-t fog gyártatni.

Szólj hozzá!

2010.07.18. 15:48 lemezgyár

CD-DVD gyártás vagy letöltés?

Címkék: cd dvd gyártás nyomtatás sokszorosítás cdgyártás dvdgyártás cdnyomtatás dvdnyomtatás lemezgyártás

Amíg folyamatosan azt hallom, hogy nyugaton milyen vidáman megélnek a cégek abból, hogy az Internetre felpakolt ilyen-olyan tartalmaikat online értékesítik, addig nálunk a csapból is az folyik, hogy szétparázzák magukat az emberek azon, hogy kártyával fizessenek vagy online banki modult használjanak.

Így egyelőre kb. fényévekre vagyunk attól, hogy ne a "futárnak utánvéttel fizetek" legyen a szinte egyeduralkodó fizetési mód.

Tehát hiába adja magát, hogy ha vmi digitálisan tárolt, akkor ne írjam ki CD-re vagy DVD-re, hanem csak átküldjem mondjuk e-mail-ben vagy letölthetővé tegyem mondjuk FTP-n, egy ideig még megkerülhetetlennek tűnik, hogy drágítsuk és lassítsuk az értékesítési folyamatot.

Ez nagyrészben a média felelőssége. Ha nem nyomnák állandóan a vészcsengőt, rengeteget tehetnének az iparágunknak. Ugyanakkor amíg a rossz hír, a botrány bír hírértékkel, nemigen számíthatunk a támogatásukra és kénytelenek vagyunk CD-DVD sokszorosító cégekhez fordulni, majd kipostázni a lemezekeinket.

No és megfizettetni ezeket a plusz költségeket a vevőinkkel.

Szólj hozzá!